12:38 | چهارشنبه 2 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تولید سیمان

شفافیت معاملات سیمان از کانال بورس کالا امکان پذیر است
بورس کالا شفاف‌ترین و عادلانه‌ترین سیستمی است که می‌تواند علاوه بر خروج از قیمت گذاری دستوری که نتیجه آن ایجاد رانت های چند هزار میلیارد تومانی است به تنظیم قیمت ها کمک کند.
عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا؛ بزودی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از عرضه سیمان کل کشور در بورس کالا خبر داد و گفت: با ورود کل تولیدکنندگان سیمان کشور به بورس کالا این صنعت رسما از نظام قیمت گذاری دستوری خارج می شود.
هفته آینده عرضه سیمان حجم می گیرد
مهمترین دلیل رشد قیمت سیمان شوک ناشی از کاهش عرضه هاست که این معضل به سبب قطعی برق کارخانه‌های سیمانی رخ داده اما از هفته آینده با راه اندزی معاملات سلف سیمان این مشکل رفع می شود.
پرداخت خسارت ضرر و زیان ناشی از قطعی برق به صنعت سیمان
دولت با نصح صریح قانون موکلف است خسارت ناشی از قطع برق کارخانه های سیمان را پرداخت کند. سیمانی ها با تصمیمات اخیر وزارت نیرو با ضرر و زیان های سنگینی مواجه شدند که باید میزان دقیق آن محاسبه شود، سپس با دولت پای مذاکره نشست.
نتیجه قطعی برق؛ افت تولید و رشد قیمت سیمان است
چالش قطعی برق در کنار افزایش هزینه‌های ثابت و جاری شرکت‌های سیمانی منجر به کاهش تولید سیمان شده است، معضلی که نتیجه‌ای جز ضرر به شرکت‌ها و افزایش قیمت برای خریداران به دنبال نخواهد داشت.
فشار فروش سهام سیمانی‌ها؛ غیر منطقی است!
نماد برتر - بازار سرمایه ما به سبب مداخله های دولت در این بازار و بعضی سیاست های نادرست در بازار سرمایه، به شرایطی رسیده که حتی اخبار و اتفاقات مثبت هم واکنش منفی نشان می دهد.
سرانه مصرف سیمان، یکی از شاخص های توسعه یافتگی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرانه مصرف سیمان را از شاخص های توسعه یافتگی دانست و گفت: توسعه اقتصادی، همبستگی بالایی با صنعت سیمان دارد.
عامل اصلی افت تولید و گرانی سیمان و بلای جان صنعت/ درخواست آزادسازی قیمت
نماد برتر- دبیر انجمن صنفی سیمان، قطع همزمان گاز و برق کارخانجات را عامل اصلی افت تولید و گرانی اعلام کرد و گفت: قیمت‌گذاری دستوری، حیات این صنعت را به مخاطره انداخته و موجب رونق دلالی شده است.
وزیر صنعت وقت حل مشکلات صنعت ندارد / درخواست افزایش قیمت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت غیر بورسی سیمان لامرد با اشاره به اوضاع نابسامان صنعت سیمان و انتقاد از وزیر صنعت ، خواستار افزایش قیمت این محصول شد .
"ساروم" برای هرسهم ۲.۵۰۳ریال سود محقق ساخت
نماد برتر- شرکت سیمان ارومیه در صورت های مالی میان دوره ای ۹ماهه از تحقق سود ۲هزار و ۵۰۳ریالی برای هرسهم خبر داد.
دو زیرمجموعه شستا عرضه اولیه می شوند / رضایت از عملکرد هلدینگ سیمانی
نماد برتر- مدیرعامل شستا ضمن بررسی عملکرد "سیتا" و اعلام ارزندگی سهام و کسب سود تلفیقی ۱.۶ هزار میلیاردی در نیمه نخست سال از عرضه اولیه دو زیرمجموعه در آینده نزدیک خبر داد.
اثر منفی افزایش قیمت ۲۵۰ درصدی مازوت و قطعی گاز شرکت های سیمان
نماد برتر- مدیرعامل سرمایه‌گذاری سیمان تامین با اشاره به افزایش قیمت بیش از ۲۵۰ درصدی مازوت و قطعی گاز برخی کارخانه ها ، فروش کمتر از ۴۵۰ هزار تومانی هر تن سیمان را غیر قابل توجیه اقتصادی دانست .
زیان‌های قیمت‌ دستوری در صنعت سیمان و دو راهکار + افزایش سرمایه
نماد برتر- مدیرعامل سیمان لار سبزوار با اشاره به زیان‌های قیمت‌ دستوری از افزایش ۵۰ درصدی صادرات و افزایش سرمایه ۵۰ درصدی خبر داد و دو راهکار برای برون‌رفت از شرایط کنونی صنعت ارائه کرد.
رشد دسته ‌جمعی تولید برخی محصولات معدنی/ تولید فولاد خام به مرز ۱۷ میلیون تن رسید
نماد برتر- آمارهای رسمی از رشد تولید محصولات معدنی در هفت ماهه ابتدای سال جاری حکایت دارد که بر مبنای آن، تولید فولاد خام ایران به مرز ۱۷ میلیون تن رسیده و عدد ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تنی را به ثبت رسانده است.
کاهش سهم سوخت کثیف در تولید برق آمریکا
نماد برتر-ارزانی قیمت گاز طبیعی و تقاضای کمتر برای نیرو در دوران قرنطینه، باعث شد مصرف زغال سنگ در بخش نیروی آمریکا طی نیمه اول امسال ۳۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کند.